wtorek, 3 marca 2015

Akcja USG brzuszka - profilaktyczne badanie USG jamy brzusznej naszych dzieci

Czasami musi dojść do tragedii, żeby dowiedzieć się, że powinniśmy coś zrobić.
Jedna z Mam dowiedziała się że u jej dziecka istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo wystąpienia neuroblastomy. Wiadomość.... wyrok... Nagle okazuje się, że w zasadzie przypadkowo wykonane usg jamy brzusznej, wykrywa guza... badanie, które profilaktycznie każda mama powinna wykonać swojemu dziecku. Rzadko która to robi. Brak świadomości, że coś takiego istnieje, że warto to robić... Ja sama, gdy dowiedziałam się o tej tragedii poczułam złość i bezsilność. Już dawno mogłam zbadać swoje dzieci, ale najzwyczajniej nie wiedziałam o tym... i mogę winić o ten brak wiedzy siebie, "system" - brak informacji... sama nie wiem... Ale zamiast siedzieć i myśleć - my, Mamy z Opola postanowiłyśmy coś z tym zrobić.

Wynikiem naszych działań jest "Akcja USG brzuszka".

W dniach 28.03. i 18.04.2015 Mamy z Opola mają możliwość poddać badaniu swoje dzieci. Badanie USG wykona specjalista chirurgii i urologii dziecięcej - dr n. med. Paweł Mielczarek. Badanie odbędzie się w gabinecie doktora na ul. Ozimskiej 25.



Moim marzeniem jest, aby w Opolu zjawiła się Fundacja Ronalda McDonalds, ale to jest możliwe dopiero w 2016 roku, przy wsparciu wielu ludzi dobrego serca. Ale kto wie... marzenia są po to, żeby je spełniać....




Więcej informacji na temat Fundacji Roladna McDolalds możecie znaleźć tutaj


                                                                                                                   Jola T.Ś.


2 komentarze:

  1. Świetna sprawa!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jola uda się. Zrobimy to ;) Po to jest to stowarzyszenie

    OdpowiedzUsuń